Bravis ziekenhuis biedt patiënten eigen digitaal dossier

Veel mensen regelen hun zaakjes graag digitaal. Dus waarom niet zelf, thuis achter de computer, een afspraak met het ziekenhuis controleren of wijzigen. Bij het Bravis ziekenhuis kan dat. Patiënten kunnen nu thuis via de website en MijnBravis inloggen op hun eigen digitale dossier.2015-10-08_BoZ_Bravis_001

Via MijnBravis kunnen patiënten van het ziekenhuis een afsprakenoverzicht inkijken of een nieuw telefoonnummer, e-mailadres of verandering van apotheek doorgeven. Een vragenlijst invullen kan ook, bijvoorbeeld voor het onderzoek dat voorafgaat aan een operatie.

Uitgebreid getest
Bij de ontwikkeling van Mijn Bravis is meegekeken door onder meer patiënten en de Cliëntenraad van het Bravis ziekenhuis. Artsen, secretaresses en verpleegkundigen zijn hier ook bij betrokken. Deze feedback tijdens het ontwikkeltraject en de testfase heeft gezorgd dat MijnBravis goed aansluit op de praktijk en op de wensen van de patiënt.

Toekomst
MijnBravis bevindt zich in een eerste fase. Stap voor stap worden de mogelijkheden uitgerold. Zo is het voor patiënten van de afdeling Dermatologie mogelijk om via MijnBravis een nieuwe afspraak in te plannen, een herhaalafspraak te verplaatsen of te annuleren. Volgend jaar kan dit ook bij andere specialismen. Daarnaast is het de bedoeling dat patiënten delen van hun eigen dossier kunnen inzien.

Veiligheid voorop
Het Bravis ziekenhuis stelt hoge eisen aan informatiebeveiliging. Patiënten kunnen bijvoorbeeld alleen met hun eigen DigiD met sms-functie, of met een verwijsnummer van de huisarts, inloggen op hun eigen pagina.
Meer informatie over MijnBravis is te vinden op de website www.bravisziekenhuis.nl.

Bron: Bravis ziekenhuis

2015-10-08_BoZ_Bravis_002